Город Париж может повторно установить высокую стальную скульптуру покойного американского художника Ричарда Серры после его смерти в прошлом месяце. Любые интерпретации работ Ричарда Серры бессмысленны: американский скульптор настаивал на том, что его искусство не является отражением его внутреннего мира или метафорой чего-либо.
Стало известно о смерти «мистического» скульптора Ричарда Серры
Richard Serra, a renowned American artist and sculptor known for his large-scale outdoor artworks, passed away at 85 at his home in Long Island, New York. В Нью-Йорке 26 марта умер Ричард Серра — один из самых знаменитых современных скульпторов. sculptor richard serra president's medal new york medal award artist art archleague architectural league of new york usa. Serra will formally receive the medal on May 6 during a dinner at the Metropolitan Club in New York. В возрасте 85 лет ушел из жизни скульптор Ричард Серра.
Richard Serra, uncompromising American abstract sculptor, dies aged 85
Vandals are quickly apprehended after defacing a Richard Serra sculpture in Qatar, Elon Musk becomes the world's richest person, and other news. The “East-West/West-East” sculpture by American artist Richard Serra during sunset in Qatar's Dukhan desert, west of the capital Doha. David Zwirner is pleased to present new work by American artist Richard Serra at the gallery’s 537 West 20th Street location in New York. Richard Serra, the creator of some of the biggest, most prominent — and occasionally most controversial — sculptures of the last half-century, died March 26 at his home in Orient, on Long Island.
Ушел из жизни скульптор Ричард Серра
Any use is a misuse. There is a trend now to demean abstract art as not being socially relevant. Beginning in the late 1960s to the present, his work has played a major role in advancing the tradition of modern abstract sculpture in the aftermath of Minimalism. He explored how an art work might relate intimately to a specific setting; how it might take up a physical as well as a visual relationship to a viewer; and how it might create spaces or environments in which a viewer can experience universal qualities of weight, gravity, agility, and even a kind of meditative repose.
His work has thus unwittingly inspired a host of counter-responses by subsequent generations, who, decidedly in rejection of his histrionic example, turned in the late 1970s and 1980s toward more ephemeral, everyday materials to suggest that art could be monumental without relying on massive, "in your face" substances and formats.
Clara-Clara , which Serra had originally created back in 1983 for an exhibition at Centre Pompidou, features two 118-foot-long slender rusty steel sheets that extend slightly off-kilter, once forming a pathway at the Tuileries Garden just in sight of the historic Place de la Concorde. Serra, who was one of the pioneers of the Minimalist movements of the 1960s, transformed the boundaries of sculpture, using unorthodox materials to spark dialogues regarding space and movement.
Его произведения стали одними из самых выдающихся и, в то же время, вызывающих противоречия за последние полвека, отмечает издание. Смерть художника наступила 26 марта из-за осложнений, вызванных пневмонией Источник фото: Светланы Мулыкиной Напомним, что в прошлом году на 91-м году жизни ушел из жизни скульптор Николай Распопов. Также в марте скончалась известная коллекционерка и дизайнер Айрис Апфель.
В прошлом году на 91-м году жизни скончался скульптор Николай Распопов. В марте мы потеряли коллекционера и дизайнера Айрис Апфель.
Их творческое наследие останется в наших сердцах навсегда, напоминая о великих людях, чье искусство изменило мир.
Richard Serra Is Carrying the Weight of the World
His departure has sparked curiosity among many, stirring questions about the circumstances surrounding his passing. In this exploration, we will delve into the life and legacy of this artistic luminary and what actually caused his death!! Richard Serra was born into a working-class family in San Francisco in 1938, and his ascent to artistic fame was defined by a close relationship with steel, a medium that would come to define his body of work. Pictured: Richard Serra, "Snake," 1994-1997.
Ричард Серра родился в 1938 году в Сан-Франциско. Получил степень бакалавра по английской литературе, изучал искусство в Йельском университете. Начинал свою карьеру как скульптор-минималист, но впоследствии перешел к созданию крупных объектов из металла и промышленного сырья.
I attempt to use sculptural form to make space distinct.
The constructive process, the daily concentration and effort appeal to me more than the light fantastic, more than the quest for the ethereal. Everything we choose in life for its lightness soon reveals its unbearable weight. The structures are the result of experimentation and invention. In every search there is always a degree of unforeseeability, a sort of troubling feeling, a wonder after the work is complete, after the conclusion.
He recently passed away at age 85, in his Orient, New York home from complications with pneumonia.
РИЧАРД СЕРРА. СТАЛЬ - ЭТО СТИЛЬ
sculptor richard serra president's medal new york medal award artist art archleague architectural league of new york usa. Serra will formally receive the medal on May 6 during a dinner at the Metropolitan Club in New York. From the late 1960s onwards, Richard Serra (1938-2024) has revolutionized sculpture with his gigantic lead and steel installations, first set up in natural landscapes, then inside the world’s greatest museums. Скульптуры Ричарда Серры работают не только с пространством, но и со временем. Американский скульптор Ричард Серра умер в возрасте 85 лет от пневмонии. Sculptor Richard Serra poses in front of one of his works featured at the Guggenheim Bilbao Museum exhibition, "The Matter of Time" in 2005.
Richard Serra Will Jolt You Awake
Ричард Серра признается многими критиками самым влиятельным скульптором 20-го века. Richard Serra, a renowned American artist and sculptor known for his large-scale outdoor artworks, passed away at 85 at his home in Long Island, New York. Richard Serra, a renowned American artist and sculptor known for his large-scale outdoor artworks, passed away at 85 at his home in Long Island, New York. Любые интерпретации работ Ричарда Серры бессмысленны: американский скульптор настаивал на том, что его искусство не является отражением его внутреннего мира или метафорой чего-либо. После школы Ричард Серра поступил в Калифорнийский университет в Санта-Барбаре, где изучал английскую литературу, параллельно работая на сталелитейных заводах, чтобы оплачивать свое обучение.
Скандальная скульптура Ричарда Серры может вернуться навсегда в Париже
В конце концов, в 1989 году завод разобрали и продали на металлолом. В 2002 году аналогичная инсталляция Serra под названием Vectors была заказана для Калифорнийского технологического института, чтобы охватить одну из немногих зеленых зон на территории кампуса. Эта работа тоже встретила серьезное сопротивление и так и не была установлена. Понять Серру Несмотря на то, что Серра подвергался критике на протяжении многих лет — публика считала его работы «высокомерием мира искусства», с годами его стали лучше понимать. Так часто бывает авангардное искусство.
Некоторые говорят, что его работа демократична в том смысле, что она не требует предварительного опыта или знания истории искусства. Здесь нет скрытых намеков или метафор.
Выпускник Йельского художественного университета Серра провел большую часть 1960-х годов на андеграундной арт-сцене Нью-Йорка, где он начал работать с нетрадиционными для скульптуры материалами, такими как латекс, неон и расплавленный свинец, — последний из которых использовался для его серии работ «Брызги», в которых он бросал расплавленный металл в основание стен, а затем давал ему затвердеть. В 1960—1970-е годы Серра увлекся кино, видеоартом и пробовал себя в роли постановщика. Его первые фильмы «Рука, ловящая свинец», «Скребущие руки» и «Связанные руки» изображают ряд манипуляций рук с падающим свинцом. Фильмы бесплатно.
В 1960-х годах Серра произвел революцию в скульптуре: вместо отдельных предметов, обычно стоящих на пьедесталах, она стала ассоциироваться еще и с крупными инсталляциями.
Аскетичные работы художника часто вступали в противостояние с пространством вокруг.
В 1960-х годах Серра произвел революцию в скульптуре: вместо отдельных предметов, обычно стоящих на пьедесталах, она стала ассоциироваться еще и с крупными инсталляциями. Аскетичные работы художника часто вступали в противостояние с пространством вокруг.