И только через поколение, в модели с заводским кодом R37 Nissan GT-R будет спроектирован заново, полностью с нуля. 2022 Nissan GTR holds a special place among the upcoming releases as it is all set to showcase its Nismo special edition & more. Иначе говоря, электрифицирован Nissan GT-R R36 не будет: суперкар сохранит прежнюю платформу с отнесенной к задней оси коробкой передач и полным приводом с двумя карданными валами. Apart from new suspensions elements, the 2023 Nissan GTR R36 involves the newest, condition-of-the-artwork 4×4 program.
Комментарии
It hooks up to a six-speed automatic transmission and all-wheel drive that conspire to put all that power to the pavement. At our test track, the GT-R launched itself from zero to 60 mph in a mere 2. Want more?
Больше по теме Разработка нового поколения спорткара GT-R R36 Nissan ведет уже давно, но череда сложностей каждый раз вносит свои коррективы в сроки выпуска модели. Но вот, появились конкретные новости от японской пресс-службы Nissan на которую ссылается японский автомобильный портал Best Car Web. Что с новым GT-R R36 2022? Ранее, пресс-служба японской марки сообщала, что новый GT-R в кузове R36 станет гибридным. Технология "мягкого гибрида" для GT-R разрабатывалась уже давно.
Это достаточно неожиданно, так как еще несколько лет назад в сети появились слухи, что со сменой поколения двухдверка превратится в полноценный гибрид. Ожидается, что новая генерация модели получит другой кузов и более современный дизайн интерьера, а вот ее техническая «начинка» каким-либо существенным изменениям не подвергнется. Иначе говоря, электрифицирован Nissan GT-R R36 не будет: суперкар сохранит прежнюю платформу с отнесенной к задней оси коробкой передач и полным приводом с двумя карданными валами. В строю останется и нынешний 3,8-литровый битурбодвигатель V6 модели VR38DETT, а вот шестискоростной робот с двумя сцеплениями должен уступить место более современному семидиапазонному. Японские журналисты уверены, что уже в базовом исполнении суперкар нового поколения сможет порадовать высокой производительностью — около 600 л. К слову, у модели нынешнего поколения такую мощность имеет лишь топ-версия Nismo.
Еще одним новшеством должно стать доработанное шасси, но здесь принципиальных изменений ждать опять же не стоит — разработчики ограничатся лишь незначительными корректировками. Интересно, что отказаться от планов по выпуску гибридного ГТ-Р японцы решили по финансовым причинам — разработка электрифицированного суперкара оказалась чересчур дорогой. Заметим, что за счет широкого ассортимента гибридных и электрических моделей Ниссану удалось снизить средний уровень выбросов C02 по модельному ряду, а значит компания сможет вписать новое бензиновое купе в ужесточенные эконормы. Ожидается, что нынешний Nissan GT-R R35 будет снят с конвейера в 2022 году, а в двадцать третьем на рынок выйдет модель в новом кузове. За это время главный конкурент в лице 911 Porsche претерпел изменения, а Nissan не получил каких-либо модификаций. По официальной информации известно, что работа над новой модификацией автомобиля Nissan ведётся уже с 2018 года.
Было объявлено, что презентация будущего автомобиля состоится уже в ближайшее время. То, что спорткар ушел с большинства рынков, стало следствием того, что в скором времени новинка выйдет в свет.
Подпитывали их и сотрудники самой компании Nissan: мол, новая модель должна оказаться принципиально иной. Однако теперь эти планы пересмотрены. Nissan GT-R дебютировал еще в 2007 году и за все время пережил множество обновлений, хотя действительно масштабных модернизаций у него не было. Платформа с отнесенной к задней оси коробкой передач, полный привод с двумя карданными валами, битурбомотор V6 3.
2024 Nissan GTR R36 NISMO-NEW Model GTR
2024 Nissan GTR the next generation R36 Nissan GT-R is in the works, and will get a new platform, the automaker’s CEO said in an interview with Autocar published Monday. 2022 Nissan GTR holds a special place among the upcoming releases as it is all set to showcase its Nismo special edition & more. 2020 Nissan GTR R36 Price, Specs, Interior | Latest Car Reviews Photo Credit by: / gtr r36 nissan price specs interior exterior car latest.
Nissan намекнул на выпуск нового поколения популярного спорткара GT-R R36
As the Nissan GTR R36 is still in the very early stages of development, it’s hard to predict final prices. With the Nissan GTR R35 now old news is it time for a new Skyline, according to Nissan's C.E.O it is and the R36 could be the answer. Now, if Nissan either engineers the R36 platform to cope with solid-state batteries further down the road or waits for these to become available before the release of the next GT-R, the R36 stands a serious chance of keeping its game-changer role.
Nissan GT-R 2017 (Гибрид) – 4X4 и 540 лошадей
Ранее, пресс-служба японской марки сообщала, что новый GT-R в кузове R36 станет гибридным. Технология "мягкого гибрида" для GT-R разрабатывалась уже давно. Начал продвигать эту идею еще сам Мизуно, так как было очевидно, что мощнее и в то же время экологичнее новый GT-R инженерам компании сделать попросту не удастся. Предполагалось, что при том же моторе, за счет увеличения мощности электромотором и новой семиступенчатой роботизированной КПП GT-R R36 станет на порядок мощнее. В "базе" он должен был выдавать более 600 лошадиных сил.
Hypercars out there right now from big players like Ferrari, McLaren, and more are using hybrid power.
So, while some purists will be sitting around moaning and groaning about a hybrid GT-R, a move to this type of propulsion would actually put the next Skyline into a whole new ball game. And I kind of agree with that! Adding onto the whole weight issue will be the fact that quickly moving safety regulations are requiring every manufacturer to stuff a whole bunch of active driving assists into cars, including rear-view cameras, adaptive cruise control , pedestrian detection, and more. Even more airbags are required now, along with actual structures that have better rigidity in case of a collision. All of this comes with added electronic gizmos and modules, which add even more weight.
Now, how the upcoming R36 is going to actually look is the big question mark. Nissan unveiled the Vision Gran Turismo Concept earlier this year, you know, before the world effectively shut down. The Vision Gran Turismo is also kind of resemblant of the new C8 Corvette , which means one of two things.
Over 80 sketches were submitted, aligning with the original styling concepts. Subsequently, 12 distinct sketches were created by design elements from the initial submissions. In August, Suzuka initiated wind tunnel testing at the Nissan Technical Center in Atsugi, spanning three months and involving over 300 test runs using the scale models. The program then transitioned to two 40 percent scale models—one representing the GT-R and the other replicating the Infiniti G35 test mule. As the project progressed, exterior designers Hirohisa Ono and Masato Taguchi joined to refine certain aspects of the car, such as adjusting the front nose height. However, the efforts fell short of achieving the anticipated overall improvement in aerodynamics. He insisted the chassis department to lower the frame rails to align with the passenger compartment, aiming to eliminate transitions and streamline airflow beneath the car. The team later employed a CFD program for wind tunnel testing, swiftly upgrading hundreds of components in a short period of time to optimize airflow and minimize drag. After finalizing development in 2006, an additional year was dedicated for testing before reaching the conclusive stage. Nissan officially announced that the production version would make its debut at the 2007 Tokyo Motor Show. Previewed as the 21st-century GT-R, Nissan confirmed the production version will be sold worldwide unlike its predecessors, which were sold only in a limited number of markets. The concept car featured an aggressive, muscular, wide and low exterior look. It featured redesigned exterior elements over the concept car to improve overall airflow and reveal the identity of the car. These elements included a redesigned front air intake, front fenders with air vents behind them and the sides of the body were sculptured towards the rear fenders, no technical information were given for both concept and prototype cars. Officials claimed the production version would be 80 to 90 percent based on this prototype. At the end of the session, he complimented the team for their effort to build the car in the way he imagined. Journalists praised the GT-R for its exceptional grip, handling and acceleration. Nissan called it the record for the fastest lap time for a mass-produced car. The car was previewed as "A supercar, for Anyone, Anywhere, Anytime". The car was expected to sell around 200 units per month, to maintain exclusivity.
The release of a new model is overdue. Despite future pollution and noise regulations, the following model is being developed to accommodate turbo gasoline engines rather than light hybrid systems, according to fresh information. The KERS system of the GT-R LM race vehicle transfers energy from the front brake to a pair of eccentric wheels, which can then send that energy to the front and rear axles through an independent drive shaft. Current models feature straight lines to provide the feeling of luxury as a top sports car, but future models can add a futuristic element by connecting each element with curves. To boost cooling performance for high-performance engines, the front grille may be enlarged. LED technology is available for installation in headlights. The rear of the future GT-R might be based on the current model with minimal modifications. Prior to that, Nissan will likely tease the R36 with a fresh image and a delayed release date. Price information is unavailable until Nissan introduces a nearly-completed model in the future. With its aerodynamic design, the New Nissan GT-R 2024 will provide the greatest ride quality and handling. To preserve its comfort, the sound is meticulously calibrated. We believe that the new 2024 Nissan GT-R will provide the highest levels of performance and comfort. This will also produce the same Horsepower as its 2024 model year, which we will learn more about before this piece is published. Consequently, if you want to know everything about the new Nissan GT-R 2024, you must read this article until its conclusion. Because in this post you will learn everything you need to know before ordering the new Nissan GT-R 2024, including the release date, price, specifications, features, pros and cons, and other vital information. Nissan unveiled the next-generation 2024 Nissan GTR with two new editions on January 13, 2024, and revamped its previous model with a new thin and lightweight grille and reduced noise and vibration. Nissan has not yet announced the exact pricing for the current model year. However, we have calculated the pricing of the Nissan GT-R 2024 below. Nissan claims that its noise and vibrations have been decreased, and its sound has also been fine-tuned, so that the new Nissan GT-R will have less noise and vibration than its predecessor.
Nissan GT-R R36 concept 2020
Nissan was ahead of the curve in 2008 with the all-wheel drive drivetrain which has now been adopted by most supercar manufacturers and is unlikely to disappear from the GTR an time soon. The twin turbo V6 with a hybrid electric assist should launch the GTR 0-60 even faster than the already blistering 2. The Style Stylistically, more aggression is on the books for sure. All Nissan vehicles, including their trucks, have steadily been becoming more and more aggressive in recent years.
It was also offered for sold 2009 models.
Other upgrades include: re-tuned suspension, updated wheel finish, standard front seat and side curtain airbags. The chassis was stiffened by a more rigid front strut bar made out of carbon composite. Larger front brake rotors, lighter and stiffer wheels, and revised Dunlop tyres reduced unsprung weight by 12 kg 26. The suspensions contained stiffer springs, dampers and anti-roll bars and revised geometry to improve grip, new dampers provided more constant damping force.
Achieved by a revised front bumper with integrated LEDs , improving radiator cooling and front brakes cooling while reducing drag. The revised rear diffuser improved downforce and additional rear cooling ducts were placed for further brake cooling. The interior improved quality and comfort. Overall weight of the car was decreased by 5 kg 11 lb.
This was achieved by resin intake manifolds reducing air resistance, an enlarged duct for the intercooler, a new exhaust lowering back-pressure and sodium-filled exhaust valves reducing the temperature of the combustion chambers. The ECU was also remapped to alter valve timing, and improved air-fuel mixture ratio and ignition. A new flywheel housing, retuned suspension setup and revised weight distribution further increased performance and handling. Engine power remained the same as the previous version, but an upgraded suspension setup with revised settings led to reduce load fluctuation between the four wheels, increased stability and provided more consistent grip.
Tyre contact was improved with optimized electronic controls of the shock-absorber valves. Re-tuned front stabilizer spring rates and bush links, re-tuned brake system for more stopping power, and a fine-tuned steering improved handling. Overall weight of the car was increased by 10 kg 22 lb for all models. Redesigned front and rear facias improved engine and brakes cooling, reshaped C-pillars reducing turbulence and strengthened hood reduced deformation at high speeds.
Enhancements to engine cooling led the twin-turbocharged 3,799 cc 3. Revised chassis structure improved torsional rigidity by 5 percent. Noise insulation was provided by acoustic windscreen, sound deadening materials and Bose noise cancellation system. Furthermore, upgraded brakes, re-tuned dampers, lighter forged alloy wheels and stiffer chassis improved ride quality and cornering by less aggressive turn in.
The interior featured a new leather material, steering wheel, 8-inch display infotainment system and a redesigned carbon-fibre centre console. The upgrades were also applied to Track Edition and Nismo variants, overall weight of the car was increased by 40—55 kg 88—121 lb for all models as well.
Фото: Nissan Можно предположить, в силу высокой цены, что прощальное издание будет придумано на основе варианта Nismo. Спорткар Nissan GT-R является одним из самых долгоиграющих участников рынка. Модель была представлена в 2007 году и с тех пор успела обзавестись разнообразными модификациями, «заряженными» , трековыми и гоночными , плюс единичными, памятными, ограниченными или юбилейными изданиями, общим числом едва ли не в два десятка без учёта стороннего тюнинга , порой просто безумного.
Японское издание Best Car Web выяснило, когда и чем всё это закончится.
Это достаточно неожиданно, так как еще несколько лет назад в сети появились слухи, что со сменой поколения двухдверка превратится в полноценный гибрид. Ожидается, что новая генерация модели получит другой кузов и более современный дизайн интерьера, а вот ее техническая «начинка» каким-либо существенным изменениям не подвергнется.
Иначе говоря, электрифицирован Nissan GT-R R36 не будет: суперкар сохранит прежнюю платформу с отнесенной к задней оси коробкой передач и полным приводом с двумя карданными валами. В строю останется и нынешний 3,8-литровый битурбодвигатель V6 модели VR38DETT, а вот шестискоростной робот с двумя сцеплениями должен уступить место более современному семидиапазонному. Японские журналисты уверены, что уже в базовом исполнении суперкар нового поколения сможет порадовать высокой производительностью — около 600 л.
К слову, у модели нынешнего поколения такую мощность имеет лишь топ-версия Nismo. Еще одним новшеством должно стать доработанное шасси, но здесь принципиальных изменений ждать опять же не стоит — разработчики ограничатся лишь незначительными корректировками. Интересно, что отказаться от планов по выпуску гибридного ГТ-Р японцы решили по финансовым причинам — разработка электрифицированного суперкара оказалась чересчур дорогой.
Заметим, что за счет широкого ассортимента гибридных и электрических моделей Ниссану удалось снизить средний уровень выбросов C02 по модельному ряду, а значит компания сможет вписать новое бензиновое купе в ужесточенные эконормы. Ожидается, что нынешний Nissan GT-R R35 будет снят с конвейера в 2022 году, а в двадцать третьем на рынок выйдет модель в новом кузове. За это время главный конкурент в лице 911 Porsche претерпел изменения, а Nissan не получил каких-либо модификаций.
По официальной информации известно, что работа над новой модификацией автомобиля Nissan ведётся уже с 2018 года. Было объявлено, что презентация будущего автомобиля состоится уже в ближайшее время. То, что спорткар ушел с большинства рынков, стало следствием того, что в скором времени новинка выйдет в свет.
2024 Nissan GTR R36 NISMO-NEW Model GTR
Nissan GTR r36. Skip to main content Does Nissan develop GT-R R36. 2025 Nissan GTR R36 Render. Let’s hope that if and when the Japanese brand unveils the next Nissan GT-R R36, it will give fans the engine and design worthy of the legendary JDM sports car. 51 объявление NissanGT-R во всех регионах по цене от 9 999 999 ₽. Большой выбор Ниссан от частных продавцов и официальных дилеров. 2024 Nissan GTR the next generation R36 Nissan GT-R is in the works, and will get a new platform, the automaker's CEO said in an interview with Autocar.
Появились свежие подробности о следующем поколении Nissan GT-R
Опубликована информация о новом Nissan GT-R под индексом R36 | Инсайдеры уверены, что появление GT-R R36 – начало новой главы в истории этой модели. |
Nissan GT-R Final Edition завершит карьеру модели через два года — ДРАЙВ | Nissan рассказал про грядущий GT-R R36: в компании отказались от гибрида Японский портал Best Car Web сообщает, что суперкар Nissan GT-R следующего. |
When Will The New GTR R36 Be Released: Specs & Price | 2021 nissan gtr50 A Rare Nissan GT-R50 Has Come Up For Sale. |
Nissan косвенно подтверждает следующее поколение GT-R R36 | Тегиr36 nissan gt r, ниссан 36 кузов, nissan 350z gran turismo, nissan j33, r36 в ноутбуке. |
New Nissan Hyper Force revealed: could this be the R36 GT-R? | Главная» Новости» Nissan gtr r35 2024. |
Появились свежие подробности о следующем поколении Nissan GT-R
The R36-generation Nissan GT-R is a car that we’re all waiting for but it doesn’t appear as though it will launch anytime soon. The new 2024 Nissan GTR Nismo with the redesign, racer, and muscular looking is ready for your review. Мод Nissan GTR R36 Concept для Assetto Corsa.