Те, кто не умеют читать Священный Коран на арабском, могут прослушивать ежедневно по одному джузу. И за этот Священный месяц можно прослушать весь Священный Коран. Восьмой Джуз из Корана содержит части двух глав Корана: последняя часть Суры Аль-Анам (из стиха 111) и первая часть Суры Ал -A’raf (в стихе 87). My Islam Juz 20 or Qur'an para 20 is titled A'man Khalaqa meaning "Is He Who created ". Джуз (араб: جزء, мн. ч. اجزاء аджза') — буквально означает «часть». Джуз — это одна из 30-ти, приблизительно равных частей Корана, читаемая по одной каждую ночь месяца Рамадан. Каждый джуз состоит из двух хизбов. 1. 1.
Из Википедии — свободной энциклопедии
- Сура الْفِيل«Слон»
- По джузам (частям)
- Программа курса
- Чтение Корана. Джуз - 9 Чтец Зухурдин смотреть видео онлайн
- Выучить половину 30-го джуза Корана
Международный университет Аль-Мустафа
КОРАН 30 ДЖУЗ с субтитрами на арабском и русском транскрипция джуз Амма 78 114 3. Если кто-либо спросит нас с какой страницы начинается например 9 джуз Корана, то просто нужно провести небольшое математическое вычисление. это джуз "Амма", 30-й джуз, содержащий главы (Суры) с 78 по 114, с большинством самых коротких глав Корана. 30 Джуз Корана – покупайте на OZON по выгодным ценам! Быстрая и бесплатная доставка, большой ассортимент, бонусы, рассрочка и кэшбэк. Распродажи, скидки и акции. Джуз — это одна из 30-ти, приблизительно равных частей Корана, читаемая по одной каждую ночь месяца Рамадан. Каждый джуз состоит из двух хизбов.
Международный университет Аль-Мустафа
Ghali: And in no way have We sent any Prophet into a town except that We took its population with misery and tribulation that possibly they would earnestly supplicate Us. Yusuf Ali: Then We changed their suffering into prosperity, until they grew and multiplied, and began to say: "Our fathers too were touched by suffering and affluence"... We called them to account of a sudden, while they realised not their peril. Muhsin Khan: Then We changed the evil for the good, until they increased in number and in wealth, and said: "Our fathers were touched with evil loss of health and calamities and with good prosperity, etc. Pickthall: Then changed We the evil plight for good till they grew affluent and said: Tribulation and distress did touch our fathers. Then We seized them unawares, when they perceived not. Ghali: Thereafter We exchanged in place of an odious deed a fair reward , i. Abdul Haleem: and then We changed their hardship into prosperity, until they multiplied.
Lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa secara mengejut, dan mereka tidak menyedarinya. Abul Ala Maududi: Had the people of those towns believed and been God-fearing, We would certainly have opened up to them blessings from the heavens and the earth; but they gave the lie [to their Prophets] and so We seized them for their deeds. Muhsin Khan: And if the people of the towns had believed and had the Taqwa piety , certainly, We should have opened for them blessings from the heaven and the earth, but they belied the Messengers. So We took them with punishment for what they used to earn polytheism and crimes, etc. Pickthall: And if the people of the townships had believed and kept from evil, surely We should have opened for them blessings from the sky and from the earth. But unto every messenger they gave the lie, and so We seized them on account of what they used to earn. Ghali: And if the population of the towns had believed and been pious, We indeed would have opened upon them blessings from the heaven and the earth, but they cried lies, and so We took them away for what they were earning.
Abdul Haleem: If the people of those towns had believed and been mindful of God, We would have showered them with blessings from the heavens and earth, but they rejected the truth and so We punished them for their misdeeds. Tetapi mereka mendustakan Rasul Kami , lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. Yusuf Ali: Did the people of the towns feel secure against the coming of Our wrath by night while they were asleep? Abul Ala Maududi: Do the people of those towns feel secure that Our punishment will not come to them at night while they are asleep? Muhsin Khan: Did the people of the towns then feel secure against the coming of Our Punishment by night while they are asleep? Pickthall: Are the people of the townships then secure from the coming of Our wrath upon them as a night-raid while they sleep? Ghali: So, do the population of the towns feel secure that Our violence will not come up to them in their homes at night while they are sleeping?
Abdul Haleem: Do the people of these towns feel secure that Our punishment will not come upon them by night, while they are asleep? Yusuf Ali: Or else did they feel secure against its coming in broad daylight while they played about care-free? Abul Ala Maududi: Or, do the people of those towns feel secure that Our punishment will not come to them by daylight while they are at play? Muhsin Khan: Or, did the people of the towns then feel secure against the coming of Our Punishment in the forenoon while they play? Pickthall: Or are the people of the townships then secure from the coming of Our wrath upon them in the daytime while they play? Ghali: Or do the population of the towns feel secure that Our violence will not come up to them in the forenoon while they are playing? Abdul Haleem: Do the people of these towns feel secure that Our punishment will not come upon them by day, while they are at play?
But no one feels secure from the plan of Allah except the losing people. Yusuf Ali: Did they then feel secure against the plan of Allah? Abul Ala Maududi: Do they feel secure against the design of Allah None can feel secure against the design of Allah except the utter losers. Muhsin Khan: Did they then feel secure against the Plan of Allah. None feels secure from the Plan of Allah except the people who are the losers. Ghali: So, do they feel secure against the scheming of Allah? Then none feels secure against the scheming of Allah except the people who are the losers.
Kerana sebenarnya tidak ada yang merasa aman dari rancangan buruk balasan azab yang diatur oleh Allah itu melainkan orang-orang yang rugi. But We seal over their hearts so they do not hear. Yusuf Ali: To those who inherit the earth in succession to its previous possessors, is it not a guiding, lesson that, if We so willed, We could punish them too for their sins, and seal up their hearts so that they could not hear? Abul Ala Maududi: Has it not, then, become plain to those who have inherited the earth in the wake of the former generations that, had We so willed, We could have afflicted them for their sins, they, however, are heedless to basic facts and so We seal their hearts so that they hear nothing. Muhsin Khan: Is it not clear to those who inherit the earth in succession from its previous possessors, that had We willed, We would have punished them for their sins. And We seal up their hearts so that they hear not?
Тафсир Хилал. Смысловой перевод и подробное толкование Шейх Мухаммад Садык Мухаммад Юсуф Нет отзывов Поделиться Аннотация "Тафсир Хилал" - фундаментальный труд досточтимого шейха Мухаммад Садыка Мухаммад Юсуфа, всемирно известного исламского ученого и общественного деятеля. Тафсир - это толкование аятов Священного Куръана, комментарии к ним.
Al Fath Медина al Fath Сура. Красивые аяты Корана. Коран Суры аяты. Сура аят. Красивые Суры из Корана. Сура 11. Сура 11 худ. Сура худ аят 116. Аяты Корана. Сура железо аяты. Сура 10 Юнус аяты. Сура Йунус. Сура Аль Юнус. Сура Юнус 57. Таджвид Сура. Таджвид алфавит. Суры из Корана таджвид. Таджвид уроки. Сура 29 паук. Сура Аль-Фуссилат. Сура 65 аят 3. Сура 65 аят 2-3. Сура 20 аят 114. Ибрахим Сура 40 аят. Сура АН Нахль. Аллах Сура. Дуа джаназа. Дуа джаназа намаз. Дуа джаназа намаз на арабском. Аят для экзамена. Сура АТ талак. Сура 65 АТ талак. Сура 29 аят 64. Сура 29 паук аят 64. Аят паук. Сура 9 покаяние аят 24. Сура покаяние аят. Сура Ниса аят. Короткие Суры. Сура 4. Стихи про Коран. Сура 16 аят 9. Сура Аль Анбия. Сура Анбия 21. Сура Аль Анбия 87 аят. Коран текст. Название первой Суры Корана. Короткие Суры Корана. Названия глав Корана. Аллах непременно узнает. Аллах непременно узнает лицемеров. Непременно узнает Аллах непременно. Аллах непременно выявит лжецов и трусов. Аяты узлов. Аяты из Корана.
Икрима сообщил, что Абу Джахль сказал: «Когда я увижу Мухаммада, я сделаю то-то и тото». Если вы этого не сделаете, то он вас зарежет, потом вы воскреснете после смерти и попадете в огонь, где и будете гореть». Когда до посланника Аллаха Да благословит его Аллах и приветствует! Будут они зарезаны, и он — один из них». Тогда Всевышний Аллах сделал их незрячими и они его не видели. Пророк Да благословит его Аллах и приветствует! Клянусь Мудрым Кораном, что ты — один из посланников Бога, на праведном пути.
30 джузов Корана Аудио
Up Folder. mp3 3. Чтение Священного Корана 9 джуз араф анфал Reading The Holy Quran 9 3. Восьмой Джуз из Корана содержит части двух глав Корана: последняя часть Суры Аль-Анам (из стиха 111) и первая часть Суры Ал -A’raf (в стихе 87). Коран Сура покаяние. Страницы Корана. Коран 9:5. Коран 9 67. Птица в Коране. Коран Сура АТ Тауба. В Коране насчитывается 114 сур и 6236 аятов. Весь Коран делится на 30 частей (джуз — части), которые в свою очередь подразделяются на хизб (разделы). Аль-Фатиха Открывающая Коран. 7 аятов Джуз 1.
Аяты саджда
Сура (99) Аз-Зальзаля («Сотрясение»)! Изучаем Коран - Джуз Амма | Коран, Амман | Аяты суры 99 Читать Священный Коран Переводы смыслов и толкования (тафсиры) Слушать аудио аятов. |
Джуз амма (30-я часть Корана) | Muslim revert reads chapter (juz) 9 of the Holy Quran (part 2). |
Где начинается последний Юз? | Al-Quran ﴾ القرآن ﴿ Священный Қуръан\Коран Аль-Бақара (Корова) Surah Al-Baqarah || البقرة 2:1-286 Muhammadrasul Ibn-Yatim. |
(ОБНОВЛЕНО) Размышления о словах последнего Божьего писания
Красивое чтение Корана джуз Амма 57:01 75. Для того чтобы прослушать песню нажмите на кнопку «Слушать», если Вы хотите скачать песню или посмотреть клип нажмите на кнопку «Скачать» и Вы попадете на страницу с возможностью скачать песню, прослушать ее и посмотреть клип. Рекомендуем прослушать первую композицию Ахмад аль Анчихи 30 джуз амма суры 78 114 Красивое чтение Корана длительностью 71.
Джуз — это одна из 30-ти приблизительно равных частей Корана, читаемая по одной в течение каждого дня месяца Рамадан.
Каждый джуз состоит из двух хизбов. Нет в наличии Код товара: VV94624 Коран — заключительное Священное Писание, данное Богом людям через последнего Божьего посланника, пророка Мухаммада да благословит его Творец и приветствует.
How, then, can I mourn for a people who refuse to accept the truth? Ghali: So he turned away from them and said, "O my people! Indeed I have already proclaimed the Messages of my Lord and advised you sincerely , so how should I feel sad for a disbelieving people? Sesungguhnya aku telah menyampaikan kepada kamu perintah-perintah Tuhanku, dan aku telah memberi nasihat kepada kamu.
Oleh itu, tidaklah aku merasa sedih terhadap orang-orang kafir yang telah binasa itu ". Yusuf Ali: Whenever We sent a prophet to a town, We took up its people in suffering and adversity, in order that they might learn humility. Abul Ala Maududi: Never have We sent a Prophet to a place without trying its people with adversity and hardship that they may humble themselves. Muhsin Khan: And We sent no Prophet unto any town and they denied him , but We seized its people with suffering from extreme poverty or loss in wealth and loss of health and calamities, so that they might humiliate themselves and repent to Allah. Pickthall: And We sent no prophet unto any township but We did afflict its folk with tribulation and adversity that haply they might grow humble. Ghali: And in no way have We sent any Prophet into a town except that We took its population with misery and tribulation that possibly they would earnestly supplicate Us.
Yusuf Ali: Then We changed their suffering into prosperity, until they grew and multiplied, and began to say: "Our fathers too were touched by suffering and affluence"... We called them to account of a sudden, while they realised not their peril. Muhsin Khan: Then We changed the evil for the good, until they increased in number and in wealth, and said: "Our fathers were touched with evil loss of health and calamities and with good prosperity, etc. Pickthall: Then changed We the evil plight for good till they grew affluent and said: Tribulation and distress did touch our fathers. Then We seized them unawares, when they perceived not. Ghali: Thereafter We exchanged in place of an odious deed a fair reward , i.
Abdul Haleem: and then We changed their hardship into prosperity, until they multiplied. Lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa secara mengejut, dan mereka tidak menyedarinya. Abul Ala Maududi: Had the people of those towns believed and been God-fearing, We would certainly have opened up to them blessings from the heavens and the earth; but they gave the lie [to their Prophets] and so We seized them for their deeds. Muhsin Khan: And if the people of the towns had believed and had the Taqwa piety , certainly, We should have opened for them blessings from the heaven and the earth, but they belied the Messengers. So We took them with punishment for what they used to earn polytheism and crimes, etc. Pickthall: And if the people of the townships had believed and kept from evil, surely We should have opened for them blessings from the sky and from the earth.
But unto every messenger they gave the lie, and so We seized them on account of what they used to earn. Ghali: And if the population of the towns had believed and been pious, We indeed would have opened upon them blessings from the heaven and the earth, but they cried lies, and so We took them away for what they were earning. Abdul Haleem: If the people of those towns had believed and been mindful of God, We would have showered them with blessings from the heavens and earth, but they rejected the truth and so We punished them for their misdeeds. Tetapi mereka mendustakan Rasul Kami , lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. Yusuf Ali: Did the people of the towns feel secure against the coming of Our wrath by night while they were asleep? Abul Ala Maududi: Do the people of those towns feel secure that Our punishment will not come to them at night while they are asleep?
Muhsin Khan: Did the people of the towns then feel secure against the coming of Our Punishment by night while they are asleep? Pickthall: Are the people of the townships then secure from the coming of Our wrath upon them as a night-raid while they sleep? Ghali: So, do the population of the towns feel secure that Our violence will not come up to them in their homes at night while they are sleeping? Abdul Haleem: Do the people of these towns feel secure that Our punishment will not come upon them by night, while they are asleep? Yusuf Ali: Or else did they feel secure against its coming in broad daylight while they played about care-free? Abul Ala Maududi: Or, do the people of those towns feel secure that Our punishment will not come to them by daylight while they are at play?
Muhsin Khan: Or, did the people of the towns then feel secure against the coming of Our Punishment in the forenoon while they play? Pickthall: Or are the people of the townships then secure from the coming of Our wrath upon them in the daytime while they play? Ghali: Or do the population of the towns feel secure that Our violence will not come up to them in the forenoon while they are playing? Abdul Haleem: Do the people of these towns feel secure that Our punishment will not come upon them by day, while they are at play? But no one feels secure from the plan of Allah except the losing people. Yusuf Ali: Did they then feel secure against the plan of Allah?
Abul Ala Maududi: Do they feel secure against the design of Allah None can feel secure against the design of Allah except the utter losers. Muhsin Khan: Did they then feel secure against the Plan of Allah.
Если Вы являетесь правообладателем или лицом, представляющим правообладателя, и не хотите чтобы страница с произведением, нарушающие Ваши права, присутствовала на сайте, воспользуйтесь данной формой DMCA. Сейчас слушают песни.
Коран в цифрах
— исламский информационно-образовательный портал — Центральная мечеть г. Алматы. Те, кто не умеют читать Священный Коран на арабском, могут прослушивать ежедневно по одному джузу. И за этот Священный месяц можно прослушать весь Священный Коран. Коран дополнительно разделен на 30 равных частей, называемых джуз ' (множественное число: аджиза). Джуз 30 Корана Суры по порядку. Смотреть что такое «Джуз (Коран)» в других словарях. IQNA – Во время благословенного месяца Рамадан Международное агентство новостей Корана ежедневно публикует один джуз Корана голосом международного чтеца Корана Ахмади Вафы.
Коран, Сура 99 «Аз-Залзала» (Сотрясение)
Арабский текст и переводы Корана онлайн, тафсиры авторитетных имамов и комментарии современных богословов, статьи и лекции о Коране. О сервисе Прессе Авторские права Связаться с нами Авторам Рекламодателям Разработчикам. Browse, Search, and Listen to the Holy Quran. With accurate Quran text and Quran translations in various languages.
Красивое чтение Корана - Джуз Амма listen online
Если Вы являетесь правообладателем или лицом, представляющим правообладателя, и не хотите чтобы страница с произведением, нарушающие Ваши права, присутствовала на сайте, воспользуйтесь данной формой DMCA. Сейчас слушают песни.
Абдурахман Ибн Зейд сказал: «Аллах установил эту преграду между ними Исламом и верой, поэтому им никогда не достигнуть ее». Затем он прочитал: «Воистину, те, о которых подтвердилось Слово Аллаха, не уверуют, пока их не постигнут мучительные страдания, даже если им явятся любые знамения» Сура 10, аяты 96-97.
Икрима сообщил, что Абу Джахль сказал: «Когда я увижу Мухаммада, я сделаю то-то и тото». Если вы этого не сделаете, то он вас зарежет, потом вы воскреснете после смерти и попадете в огонь, где и будете гореть». Когда до посланника Аллаха Да благословит его Аллах и приветствует! Будут они зарезаны, и он — один из них».
Тогда Всевышний Аллах сделал их незрячими и они его не видели.
I did indeed convey to you the messages for which I was sent by my Lord: I gave you good counsel, but how shall I lament over a people who refuse to believe! Surely I conveyed to you the message of my Lord, and gave you sincere advice. How, then, can I mourn for a people who refuse to accept the truth? Ghali: So he turned away from them and said, "O my people!
Indeed I have already proclaimed the Messages of my Lord and advised you sincerely , so how should I feel sad for a disbelieving people? Sesungguhnya aku telah menyampaikan kepada kamu perintah-perintah Tuhanku, dan aku telah memberi nasihat kepada kamu. Oleh itu, tidaklah aku merasa sedih terhadap orang-orang kafir yang telah binasa itu ". Yusuf Ali: Whenever We sent a prophet to a town, We took up its people in suffering and adversity, in order that they might learn humility. Abul Ala Maududi: Never have We sent a Prophet to a place without trying its people with adversity and hardship that they may humble themselves.
Muhsin Khan: And We sent no Prophet unto any town and they denied him , but We seized its people with suffering from extreme poverty or loss in wealth and loss of health and calamities, so that they might humiliate themselves and repent to Allah. Pickthall: And We sent no prophet unto any township but We did afflict its folk with tribulation and adversity that haply they might grow humble. Ghali: And in no way have We sent any Prophet into a town except that We took its population with misery and tribulation that possibly they would earnestly supplicate Us. Yusuf Ali: Then We changed their suffering into prosperity, until they grew and multiplied, and began to say: "Our fathers too were touched by suffering and affluence"... We called them to account of a sudden, while they realised not their peril.
Muhsin Khan: Then We changed the evil for the good, until they increased in number and in wealth, and said: "Our fathers were touched with evil loss of health and calamities and with good prosperity, etc. Pickthall: Then changed We the evil plight for good till they grew affluent and said: Tribulation and distress did touch our fathers. Then We seized them unawares, when they perceived not. Ghali: Thereafter We exchanged in place of an odious deed a fair reward , i. Abdul Haleem: and then We changed their hardship into prosperity, until they multiplied.
Lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa secara mengejut, dan mereka tidak menyedarinya. Abul Ala Maududi: Had the people of those towns believed and been God-fearing, We would certainly have opened up to them blessings from the heavens and the earth; but they gave the lie [to their Prophets] and so We seized them for their deeds. Muhsin Khan: And if the people of the towns had believed and had the Taqwa piety , certainly, We should have opened for them blessings from the heaven and the earth, but they belied the Messengers. So We took them with punishment for what they used to earn polytheism and crimes, etc. Pickthall: And if the people of the townships had believed and kept from evil, surely We should have opened for them blessings from the sky and from the earth.
But unto every messenger they gave the lie, and so We seized them on account of what they used to earn. Ghali: And if the population of the towns had believed and been pious, We indeed would have opened upon them blessings from the heaven and the earth, but they cried lies, and so We took them away for what they were earning. Abdul Haleem: If the people of those towns had believed and been mindful of God, We would have showered them with blessings from the heavens and earth, but they rejected the truth and so We punished them for their misdeeds. Tetapi mereka mendustakan Rasul Kami , lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan. Yusuf Ali: Did the people of the towns feel secure against the coming of Our wrath by night while they were asleep?
Abul Ala Maududi: Do the people of those towns feel secure that Our punishment will not come to them at night while they are asleep? Muhsin Khan: Did the people of the towns then feel secure against the coming of Our Punishment by night while they are asleep? Pickthall: Are the people of the townships then secure from the coming of Our wrath upon them as a night-raid while they sleep? Ghali: So, do the population of the towns feel secure that Our violence will not come up to them in their homes at night while they are sleeping? Abdul Haleem: Do the people of these towns feel secure that Our punishment will not come upon them by night, while they are asleep?
Yusuf Ali: Or else did they feel secure against its coming in broad daylight while they played about care-free? Abul Ala Maududi: Or, do the people of those towns feel secure that Our punishment will not come to them by daylight while they are at play? Muhsin Khan: Or, did the people of the towns then feel secure against the coming of Our Punishment in the forenoon while they play? Pickthall: Or are the people of the townships then secure from the coming of Our wrath upon them in the daytime while they play? Ghali: Or do the population of the towns feel secure that Our violence will not come up to them in the forenoon while they are playing?
Abdul Haleem: Do the people of these towns feel secure that Our punishment will not come upon them by day, while they are at play? But no one feels secure from the plan of Allah except the losing people. Yusuf Ali: Did they then feel secure against the plan of Allah?
Каждая сура имеет свое название. Некоторые суры имеют одно и более названий. Например, сура «Аль-Фатиха» имеет более чем 20 названий. Некоторые суры приобрели свое название по первой букве начинания.
Это суры: «Таха», «Ясин», «Сад», «Каф». Самым коротким аятом является первый аят в суре «Ясин» и еще 27 аятов в сурах начинающихся с одной буквы, а самым длинным 282-ой аят суры «Корова». Три суры начинаются со слов «О, пророк!
Клянусь Мудрым Кораном, что ты — один из посланников Бога, на праведном пути. Аль-Фатиха Открывающая Коран. 7 аятов Джуз 1. Джуз — это одна из 30 приблизительно равных частей Корана, читаемая по одной каждую ночь месяца Рамадан. Каждый джуз состоит из двух хизбов. Джузы Корана. № джуза. Название. Арабская транскрипция. Juz 0 Juz 1 Juz 2 Juz 3 Juz 4 Juz 5 Juz 6 Juz 7 Juz 8 Juz 9 Juz 10 Juz 11 Juz 12 Juz 13 Juz 14 Juz 15 Juz 16 Juz 17 Juz 18 Juz 19 Juz 20 Juz 21 Juz 22 Juz 23 Juz 24 Juz 25 Juz 26 Juz 27 Juz 28 Juz 29 Juz 30. Show translation. ሳዲቅ & ሳኒ ሐቢብ At Mensur عبدالولي Sherif Ahmeti Feti.
96 Аль-Алак и 93 Ад-Духа
- Читать Коран на арабском
- Последние новости
- Чему равен один джуз Корана?
- Сура (99) Аз-Зальзаля («Сотрясение»)! Изучаем Коран - Джуз Амма
Равиль Панчеев: «Коран. Джуз Амма: смысловой пер. 30 части Досточтимого Корана»
Прочитайте 10 страниц утром и 10 вечера. Что означает Сура на английском? Что означает Сура Каф? Сколько макки суры в Коране? Что такое Сура 25? Что такое Джуз Аятул Курси?
Они обеспечивают духовную основу для законов и практик, которые были приняты в первые годы существования исламской общины в Медине. Затем в главе продолжается обсуждение уроков, которые следует извлечь из предыдущих пророков, и предлагается народу Книги оценить послание ислама. Аллах предупреждает верующих об ошибках, совершенных другими в прошлом, таких как отказ от части книги откровения или религиозные заявления без знания.
В качестве примера приведены подробности жизни и учения Моисея. Поддержка и совет предлагаются для мусульман, которые столкнулись с насмешками и того хуже от соседних еврейских и христианских племен. Коран отвечает им: «О люди Книги! Вы осуждаете нас только по той причине, что мы верим в Аллаха и откровение, которое пришло к нам и то, что было до нас , и возможно , что большинство из вас мятежные и непослушные? Этот раздел также предупреждает мусульман не идти по стопам тех, кто сбился с пути.
Настоящая книга представляет собой смысловой перевод и тафсир аятов сур 26-го, 27-го джуза частей Священного Куръана и издается как самостоятельная книга. Книга написана на простом, доступном для широкого круга читателей языке и стала возрождением славной традиции муфассиров Маварауннахра распространять свет Слова Аллаха.
Тогда Всевышний Аллах сделал их незрячими и они его не видели. Пророк Да благословит его Аллах и приветствует!
Клянусь Мудрым Кораном, что ты — один из посланников Бога, на праведном пути. Это — откровение Всемогущего, Всемилостивого» — до слов: «Мы закрыли их глаза, и они не могут видеть». Когда Пророк закончил читать эти аяты, не осталось ни одного мужчины из них, голова которого не была бы посыпана землей. И направился посланник Аллаха Да благословит его Аллах и приветствует! Они же остались ночевать возле двери, выжидая его.